Leerlijn spelling gebaseerd op Cito 3.0 in module Leerlijnen Geplaatst op 16 april 2018

De CED-groep heeft een nieuwe leerlijn Spelling gemaakt, die is gebaseerd op de Cito 3.0-toetsen. Deze leerlijn is nu ook beschikbaar in de module Leerlijnen van ParnasSys.

De doelen die geformuleerd zijn in deze leerlijn, zijn gebaseerd op wat er in de Cito-toetsen gevraagd wordt. Er zijn daarom doelen voor elk halfjaar geformuleerd.

Niveau

De leerlijn is bedoeld voor het basisonderwijs. Er zijn leerrroutes voor de uitstroombestemmingen havo/vwo (1S), vmbo tl/gl (1S), vmbo kb/bb (1F) en pro (<1F).

Ook gebruiken?

Je kunt deze leerroute overnemen uit de database. De naam van de leerlijn is CED Spelling bij Cito 3.0 (2018). Deze leerlijn vervangt dan de leerlijn Spelling die beschikbaar is binnen het pakket CED Basis Taal en Rekenen. Werk je nog met de Cito 2.0 toetsen? Daarvoor is een aparte leerlijn beschikbaar, die je ook kunt overnemen uit de database (CED Spelling bij Cito 2.0 (2014)).

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs

      ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).