Gratis workshop ‘Een goede muziekles’ - wegens succes herhaald! 20 april 2017

Opvolgend aan het succes van de workshop in april organiseert Driestar onderwijsadvies opnieuw een gratis workshop ‘Een goede muziekles’ op woensdag 31 mei. Deze workshop is bedoeld voor groepsleerkrachten en onderdeel van de Music University Days.

Ook vorig jaar heeft Driestar onderwijsadvies deelgenomen aan de Music University Days waarbij een workshopmiddag wordt georganiseerd vanuit christelijk perspectief. Muziek biedt een toegevoegde waarde aan het leven, juist bij kinderen! Het is belangrijk dat leerkrachten hun kinderen met deze bijzondere scheppingsgave in aanraking laten komen en hen op een verantwoorde en goede wijze ervan laten genieten.

Onderwerpen

De deelnemers worden op een praktische wijze meegenomen langs de verschillende onderwerpen:  
  1. Wat is een goede muziekles?
  2. Hoe ga je om met brommers?
  3. Hoe zet je luisterstukken in?
Uiteraard is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen die je hebt rondom je eigen praktijk van het muziekonderwijs.

Aanmelden

Je kunt je hier aamelden. Er is plaats voor maximaal 30 deelnemers. Wees er dus snel bij!
 

 
Persoonlijke gegevens    
Aanhef:
     
School of organisatie    
     
Bevestiging    
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden
     
   
   
Na je aanmelding ontvang je een e-mail ter bevestiging. Heb je deze niet ontvangen? Stuur dan een e-mail naar onze webmaster.  

Meer nieuws

    • Boem!

      Energizer, ijsbreker, intermezzo, uitsmijter, maar ook een volwaardig percussie-instrument.

    • Update: ZIEN! en monitoring sociale veiligheid

      Sinds afgelopen schooljaar is het mogelijk om met de leerlingvragenlijsten van ZIEN! de sociale veiligheid te monitoren. Dit naar aanleiding van de veranderde wetgeving. In dit artikel geven we je een update van de stand van zaken rondom ZIEN! en sociale veiligheid.

    • Haal meer uit het hulpprogramma ZIEN!

      Als je als leerkracht het hulpprogramma ZIEN! dagelijks gebruikt, zouden je leerlingen hier iets van moeten merken. Merken jouw leerlingen dat jij het programma ZIEN! gebruikt of stopt ZIEN! na het invullen? Lees hier hoe je nog meer uit ZIEN! kunt halen.

    • 7 tips om als ib'er om te gaan met bloktoets Rekenen

      Alleen op basis van behaalde cijfers een bloktoets beoordelen, is als het kijken naar het topje van een ijsberg. Als ib-er kan en moet je er veel meer uit halen. Met onderstaande tips haal je meer uit je rekenmethode.

    • Zo maak je een goede groepsanalyse

      Een nieuw schooljaar! Je hebt de groep via een warme overdracht uit handen van je collega gekregen. Maar weet je al hoe je groep er qua ontwikkeling voorstaat? Weet je waar de leemtes en uitdagingen zitten? Maak zelf met behulp van ParnasSys een analyse op groepsniveau. Een praktische handreiking.