Gratis studiemiddag met Steven Pont Geplaatst op 20 december 2017

Hoe geef je sturing aan jouw gedrag én dat van je leerlingen? In 2018 zijn er twee studiemiddagen met spreker Steven Pont rondom het thema Gedrag: op 31 januari in Staphorst en op 30 mei in ’s-Gravenpolder. Organisatoren zijn Driestar hogeschool, Berséba en de stagescholen van SAMen opleiden. Van harte welkom!

Voor alle geïnteresseerde leerkrachten uit het basisonderwijs organiseren Driestar hogeschool en de stagescholen van Samen opleiden in 2018 studiemiddagen in de regio’s noord en zuid. In de regio midden wordt de studiemiddag op 11 april in Kootwijkerbroek gecombineerd met de Berséba-conferentie.

Spreker Steven Pont zal ons inspireren rond het thema Gedrag. Hoe geef je sturing aan jouw gedrag én dat van je leerlingen? Kijk voor meer informatie bij SAM-dag regio zuid of SAM-dag regio midden.

Als je niet bij SAM betrokken bent, kun je je opgeven voor het middagprogramma!
 

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs

      ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).