Een hele klas vol leerlingen met dyslexie 30 september 2019

Driestar educatief organiseert opnieuw dyslexiebelevingsavonden voor ouders, leerkrachten en ib’ers van kinderen die behandeld worden voor dyslexie. Een avond lang ervaren de deelnemers hoe het is om dyslexie te hebben in de klas. Hoe voelt het wanneer lezen niet vanzelf gaat en hoe blijf je gemotiveerd?

De belevingsavonden staan in het teken van ervaren en ontmoeten. Eerst geeft een van onze dyslexiebehandelaren een korte uitleg over dyslexie. Daarna verandert de groep in een ‘klas’, waarin de dyslexiebeleving plaatsvindt.

Na de beleving is er ruimte om met elkaar te reflecteren op het ‘dyslexiegevoel’. Hoe voelt het wanneer je niet goed mee kunt komen in de klas, wordt je daar lacherig van, of juist boos? Blijf je stug door ploeteren, of geef je de moed al op voor je begonnen bent? Veel ouders herkennen de emoties van hun kind bij zichzelf, maar hoe gaan de leerkrachten daar op school eigenlijk mee om?
 
Met zoveel (ervarings)deskundigen in een ruimte worden er iedere avond weer goede tips en tricks uitgewisseld over het begeleiden van een kind bij dingen die lastig zijn. Aan het eind van de avond gaat iedereen een ervaring rijker naar huis!
 
De avond begint om 19.30 (inloop vanaf 19.00 uur) en zal rond 21.30 afgelopen zijn. Aan deze avond zijn geen kosten verbonden. 

Meer informatie en aanmelden

Interesse? Geef je dan snel op voor een van de volgende belevingsavonden:

Meer nieuws

    • Peuters met een Taalontwikkelingsstoornis

      “Ik begrijp je niet…”, “Hoe maak ik dat nou duidelijk?”. Het lijkt soms of de boodschap niet ‘binnenkomt’ bij de peuter. Soms kan het ook moeilijk zijn om een peuter te volgen in zijn verhalen. Er is sprake van weinig variatie in woorden en die woorden worden niet altijd goed uitgesproken. Hoe ga je daarmee om?

    • Ik sluit aan bij wat je kunt…

      Eef is leerkracht van een enthousiaste groep 6. Iedere donderdag worden er drie leerlingen uit haar klas opgehaald voor dyslexiebehandelingen. Na drie kwartier komen de kinderen weer binnen, zetten hun map in de kast en leggen hun spiekschriftje in hun laatje.

    • Het Grote Huis achter de dijk

      Dr. Ewald Mackay (docent Cultuurgeschiedenis en Filosofie) schrijft Artiosboekje over de plaats van de christelijke geloofstraditie in de geschiedenis van Nederland.

    • Nieuw onderwijsproject INCE in Burkina Faso

      ‘Een kind veranderen, is een gezin veranderen. Een gezin veranderen, is een gemeenschap veranderen. Een gemeenschap veranderen, is een regio veranderen en een regio veranderen is een natie veranderen!’, zo klonk het maandag 4 november uit de mond van Woord en Daad-programmaleider Jacob Jan Vreugdenhil in de Burkinese hoofdstad Ouagadougou. Samen met Driestar educatief lanceerde Woord en Daad daar een project voor beter onderwijs in Burkina Faso.

    • Accreditatie voor cursussen orthopedagogen en psychologen bij Driestar onderwijsadvies

      Voor academici als orthopedagogen en psychologen is het dan ook van groot belang hun kennisniveau op peil te houden en op de hoogte te zijn van actuele ontwikkelingen.