Een hele klas vol leerlingen met dyslexie 30 september 2019

Driestar educatief organiseert opnieuw dyslexiebelevingsavonden voor ouders, leerkrachten en ib’ers van kinderen die behandeld worden voor dyslexie. Een avond lang ervaren de deelnemers hoe het is om dyslexie te hebben in de klas. Hoe voelt het wanneer lezen niet vanzelf gaat en hoe blijf je gemotiveerd?

De belevingsavonden staan in het teken van ervaren en ontmoeten. Eerst geeft een van onze dyslexiebehandelaren een korte uitleg over dyslexie. Daarna verandert de groep in een ‘klas’, waarin de dyslexiebeleving plaatsvindt.

Na de beleving is er ruimte om met elkaar te reflecteren op het ‘dyslexiegevoel’. Hoe voelt het wanneer je niet goed mee kunt komen in de klas, wordt je daar lacherig van, of juist boos? Blijf je stug door ploeteren, of geef je de moed al op voor je begonnen bent? Veel ouders herkennen de emoties van hun kind bij zichzelf, maar hoe gaan de leerkrachten daar op school eigenlijk mee om?
 
Met zoveel (ervarings)deskundigen in een ruimte worden er iedere avond weer goede tips en tricks uitgewisseld over het begeleiden van een kind bij dingen die lastig zijn. Aan het eind van de avond gaat iedereen een ervaring rijker naar huis!
 
De avond begint om 19.30 (inloop vanaf 19.00 uur) en zal rond 21.30 afgelopen zijn. Aan deze avond zijn geen kosten verbonden. 

Meer informatie en aanmelden

Interesse? Geef je dan snel op voor een van de volgende belevingsavonden:

Meer nieuws

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.

    • Vijf jaar associate degree Pedagogisch Educatief Professional

      Hoera! De associate degree Pedagogisch Educatief Professional (ad-pep) bestaat vijf jaar. Studieleider Evert de Bruin: ‘De afgelopen vijf jaar laten zien dat de opleiding voorziet in een behoefte. Onderwijs en zorg raken steeds meer vervlochten en daarbinnen kan de ad-pepper een mooie rol vervullen.’

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw". 

    • Hermeneutiek en homiletiek bij William Perkins

      “William Perkins (1558 – 1602) staat bekend als de ‘vader’ van het Engelse puritanisme die een enorme invloed heeft op theologie en spiritualiteit in de Engelstalige wereld en in West-Europa. Zijn hermeneutiek is klassiek-calvinistisch,” vertelt prof. Baars over William Perkins.