De ontwikkeling van Bronwijzer staat niet stil. Zo is de herziening van de editie Bronwijzer deel twee voor het vmbo afgerond. Het tweede deel van de methode is hetzelfde opgebouwd als deel één. Daarnaast wordt er voortdurend gewerkt aan de doorontwikkeling van de Bronwijzer-applicatie.
Deze applicatie is in 2014 geïntroduceerd. De bronwijzer-applicatie is een innovatieve online leeromgeving. Door middel van de feedback in de applicatie, ontving Driestar onderwijsadvies verschillende bruikbare tips en suggesties voor verbetering. Het komende cursusjaar zal daarom onder andere de lay-out en navigatiestructuur van de applicatie aanzienlijk worden verbeterd. Maar niet voor iedereen is deze digitale omgeving handig.
Bronwijzer en dyslexie
Leerlingen maken regelmatig de opmerking dat het met dyslexie erg moeilijk is om een goed cijfer te halen in de digitale omgeving. Om te voorkomen dat bij leerlingen met dyslexie, of leerlingen die moeite hebben met spelling, antwoorden onnodig verkeerd worden gerekend mogen leerlingen schrijffouten maken. Zo wordt bijvoorbeeld het word ‘monargie’ en ‘monarchie’ beiden goed gerekend. Per item kan ingesteld worden hoeveel tekens mogen afwijken in een woord. Zo wordt bijvoorbeeld het jaartal 1684 fout gerekend als er wordt gevraagd naar het jaartal 1648.
Meer informatie
Wil je meer weten over Bronwijzer, of wil je weten wat wij voor jouw school kunnen betekenen? Ga dan naar
de themapagina van de methode.