Bezinningsavonden Beschermwaardigheid van het leven Geplaatst op 8 januari 2018

In februari organiseren zijn er interessante lezingen voor leraren in het Studium Generale programma van Driestar hogeschool.

Hoe voer je met andersdenkenden het gesprek over principiële uitgangspunten rondom het ongeboren leven? Of hoe moeten we denken over het lang blijven behandelen van stervende mensen? Als leraar voer je in de klas soms het gesprek over deze actuele thema’s.

Bezinningsavonden over het leven

Daarom zijn de twee bezinningsavonden over de beschermwaardigheid van het leven interessant voor jou. Arthur Alderliesten (VBOK) en Esmé Wiegman (NPV) spreken over Opkomen voor het ongeboren leven op 2 februari 2018 en over Beschermwaardigheid van het levenseinde over 16 februari 2018.
 
Binnen het Studium Generale programma kun je ook met je fotocamera leren schrijven met licht? En uiteraard ben je van harte welkom bij een van onze theologische programma’s, zoals de Bijbelstudie over Ezechiëls slotvisioen of een avond met prof. dr. A. De Reuver.

Meer informatie over andere programma's

Voor aanmelding en tevens meer informatie over deze en andere programma’s op de pagina Studium Generale. 
 

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs

      ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).