De Pieter Zandt scholengemeenschap is de grote winnaar geworden van de Duurzaam Doen Challenge 2020 in het reformatorisch onderwijs.
In drie categorieën wisten leerlingen van de Pieter Zandt de hoofdprijs van € 1000,- in de wacht te slepen. De locatie IJsselmuiden met Groendak (onderbouw vmbo), Staphorst met de verdere verduurzaming van de elektrische auto (onderbouw havo/vwo) en Kampen met het bewustwordingsspel Ticket for the Future. De digitale finale werd op woensdag 24 juni 2020 aangestuurd vanuit Driestar educatief in Gouda. Ieder team was aanwezig op de eigen locatie en hield een presentatie of stuurde van te voren een videoclip in. De presentaties werden vertoond via Teams. De jury lette bij de presentaties van de ideeën op relevantie, effectiviteit, innovatie en uitvoerbaarheid. 'Duurzaam Doen!' is een initiatief van het reformatorisch onderwijs (vo, mbo en hbo) om werk te maken van duurzaamheid. Niet als opwelling, maar structureel. Het doel is om, allereerst binnen het onderwijs, een beweging tot stand te brengen. Tijdens de Duurzaam Doen-Challenge presenteren leerlingen en studenten hun ideeën voor Duurzaam Doen. De winnaars van de Duurzaam Doen-Challenge 2020 op een rij:
Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.
Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.
We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.
Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.
Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.