Nieuw lesmethodes voor het VO 26 september 2018

Het schooljaar is weer begonnen. Een frisse start kan natuurlijk niet zonder gloednieuwe lesmethode! De afgelopen tijd is hard gewerkt aan een nieuwe editie van Bronwijzer, Daarom Muziek! en TaalpuntNL.



In dit artikel stellen we je op de hoogte van de nieuwste lesmethodes!

Bronwijzer vmbo 

De geschiedenis-methode Bronwijzer is een methode voor de onderbouw van het christelijk en reformatorisch voortgezet onderwijs. In twee delen wordt een complete leergang geboden die aansluit op het geschiedenisonderwijs in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs. De methode bestaat uit een werkboek, tekstboek en digitale component. Vorig jaar verscheen het eerste deel en dit jaar is het tweede deel op de markt gekomen. Kijk voor meer informatie op de website van Bronwijzer of neem contact op met Albert-Jan den Butter.

Daarom Muziek! 

Daarom Muziek! biedt de muziekleraar en zijn leerlingen een flexibel in te zetten methode met een stevige inhoud. Speerpunten zijn het plezier in muziek maken (zingen en spelen), het leren luisteren naar muziek (bij het vwo-deel gekoppeld aan muziekgeschiedenis), de basis van muziektheorie en instrumentenleer. De methode is grondig herzien en biedt nu optimale mogelijkheden voor differentiatie in de klas. Het eerste deel van de herziene editie is nu beschikbaar, het tweede deel zal volgend cursusjaar te bestellen zijn. Meer informatie over deze nieuwe methode kun je vinden op de website Daarom Muziek!. Of neem contact op met Albert-Jan den Butter.

Taalpunt NL 

De herziene editie van TaalpuntNL is weer een deel rijker! Dit jaar zijn de boeken voor het derde leerjaar herschreven. TaalpuntNL is een methode Nederlands voor het christelijk voortgezet onderwijs. Een complete, betrouwbare methode, met een heldere structuur, aansprekende inhoud en frisse opmaak. De volgende delen zijn nu beschikbaar: 
• Taalpunt NL Basis deel 3 
• Taalpunt NL Kader deel 3 
• Taalpunt NL GT/Mavo deel 3 
• Taalpunt NL Havo deel 3 
• Taalpunt NL VWO deel 3 
 
Wil je meer weten over TaalpuntNL, neem contact op met Arie van Groningen of ga naar de website Taalpunt NL.
 
Heb jij de lesmethodes al in huis? Bezoek  onze webwinkel of  neem contact op met de projectleider!
nieuwe-lesmethoden-1.png
Nieuwe-lesmethoden-3.png
nieuwe-lesmethoden-4.png
Nieuwe-lesmethooden-2.png

Meer nieuws

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.

    • Vijf jaar associate degree Pedagogisch Educatief Professional

      Hoera! De associate degree Pedagogisch Educatief Professional (ad-pep) bestaat vijf jaar. Studieleider Evert de Bruin: ‘De afgelopen vijf jaar laten zien dat de opleiding voorziet in een behoefte. Onderwijs en zorg raken steeds meer vervlochten en daarbinnen kan de ad-pepper een mooie rol vervullen.’

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw".