Hoe monitor je opbrengsten op zml en s(b)o? 20 mei 2016

Ook op zml- en s(b)o-scholen is het monitoren van opbrengsten belangrijk. Hoe je dat doet, en welke doelen je stelt, zijn vaak moeilijke vragen. Tijdens onze expertcursus gaan we hiermee aan de slag. Dat kan zowel aan de hand van de leerlijnen als de Cito-toetsen.

Opbrengsten voor het zml

Wanneer je als zml-school met de module leerlijnen in ParnasSys werkt, kun je deze goed gebruiken bij het opbrengstgericht werken. We gaan aan de slag met het in kaart brengen van opbrengsten, het beoordelen, het stellen van doelen, maar ook met vragen als: Hoe voer je gesprekken met leerkrachten over de opbrengsten?
>> Lees meer over de expertcursus ‘OGW en HGW op het zml’

Opbrengsten voor het s(b)o

Ditzelfde traject wordt ook georganiseerd voor het s(b)o. De inhoud wordt dan toegepast op scholen waar (meer) gewerkt wordt met Cito-toetsen naast of in plaats van leerlijnen. We vertellen je meer over hoe je opbrengstgericht werken kunt vormgeven op school en in het team. Daarnaast gaan we aan de slag met het maken van analyses van de eigen school en het bespreken van ontwikkelpunten.
>> Lees meer over het experttraject ‘OGW en HGW op het s(b)o’

Expertcursus ZIEN!

Werk je ook met ZIEN! op jullie zml-school? Speciaal voor ib’ers, gedragsspecialisten en dergelijke is er een expertcursus om meer te leren over het werken met ZIEN!, zoals het lezen van profielen, het maken van plannen en het begeleiden van het team in het werken met ZIEN!. Dit alles wordt behandeld vanuit de specifieke vragen en aandachtspunten van zml-scholen.
>> Lees meer over de expertcursus ZIEN! voor zml

Maatwerk

Leven er specifieke vragen binnen het team, zou je graag ergens meer over willen weten? Dan kunnen we altijd een (verdiepings)scholing op maat verzorgen. Neem contact op om te vragen naar de mogelijkheden.
>> Stuur een e-mail naar Bertine Haverhals

Meer nieuws