Een ideale implementatie van Zien! 6 februari 2019

Hoe is de implementatie van Zien! op jullie school vormgegeven? Heb je het idee dat jullie hiermee goed aan de slag zijn gegaan, en eruit halen wat mogelijk is? We komen (gratis) bij je langs om te praten over een goede implementatie!



Spreekuur

Veel scholen zoeken naar een goede implementatie, of hebben er vragen over. We vinden het belangrijk dat Zien! goed ingezet wordt op de scholen en daarom komen we graag bij je langs om na te denken over een goede implementatie en om jullie vragen te beantwoorden. De bijeenkomst duurt ongeveer twee uur. De kosten zijn €540. Zijn er vijf of meer scholen/brinnummers aanwezig, dan is de bijeenkomst zelfs helemaal gratis. Vraag dus in je omgeving/stichting rond wie er nog meer interesse heeft!

Een voorbeeld van een goede start

Ben je benieuwd hoe een goede implementatie er uitziet? Hieronder lees je een voorbeeld van een ideale implementatie! Een onderwijsadviseur van de ParnasSys Academie kan dit traject op jullie school vormgeven. Het traject kenmerkt zich door praktijknabije begeleiding. De huidige klassensituatie is daarbij telkens het uitgangspunt. Een implementatie ziet er als volgt uit:

  • Startbijeenkomst met het team, waarin het concept van Zien! wordt neergezet, en waarin het waarnemen en de antwoordopties worden toegelicht.
  • Vervolgbijeenkomst met het team, waarin we terugkomen op het waarnemen en waarin we leren om de uitslagen te begrijpen. Daarnaast krijgen de teamleden instructie voor de groepsbesprekingen.
  • Handelingsgerichte groepsbesprekingen, met elke collega apart, samen met de gedragsspecialist/ib’er. In drie kwartier gaat elke docent in gesprek over het waarnemen en het begrijpen van de eigen klassensituatie. Het doel van het gesprek is om de onderwijsbehoeften van de groep helder te krijgen; wat gun je de kinderen?
  • Afsluitende bijeenkomst met het team, met als thema Zien! en handelen. Dit is een werkmoment waarin de output van de groepsbesprekingen wordt omgezet in een plan van aanpak voor de specifieke groep.

Wil je meer informatie over de implementatie, heb je vragen over jullie implementatie of wil je een afspraak maken? Neem dan contact op met Bert van de Waerdt.

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.