Een ideale implementatie van Zien! 6 februari 2019

Hoe is de implementatie van Zien! op jullie school vormgegeven? Heb je het idee dat jullie hiermee goed aan de slag zijn gegaan, en eruit halen wat mogelijk is? We komen (gratis) bij je langs om te praten over een goede implementatie!



Spreekuur

Veel scholen zoeken naar een goede implementatie, of hebben er vragen over. We vinden het belangrijk dat Zien! goed ingezet wordt op de scholen en daarom komen we graag bij je langs om na te denken over een goede implementatie en om jullie vragen te beantwoorden. De bijeenkomst duurt ongeveer twee uur. De kosten zijn €540. Zijn er vijf of meer scholen/brinnummers aanwezig, dan is de bijeenkomst zelfs helemaal gratis. Vraag dus in je omgeving/stichting rond wie er nog meer interesse heeft!

Een voorbeeld van een goede start

Ben je benieuwd hoe een goede implementatie er uitziet? Hieronder lees je een voorbeeld van een ideale implementatie! Een onderwijsadviseur van de ParnasSys Academie kan dit traject op jullie school vormgeven. Het traject kenmerkt zich door praktijknabije begeleiding. De huidige klassensituatie is daarbij telkens het uitgangspunt. Een implementatie ziet er als volgt uit:

  • Startbijeenkomst met het team, waarin het concept van Zien! wordt neergezet, en waarin het waarnemen en de antwoordopties worden toegelicht.
  • Vervolgbijeenkomst met het team, waarin we terugkomen op het waarnemen en waarin we leren om de uitslagen te begrijpen. Daarnaast krijgen de teamleden instructie voor de groepsbesprekingen.
  • Handelingsgerichte groepsbesprekingen, met elke collega apart, samen met de gedragsspecialist/ib’er. In drie kwartier gaat elke docent in gesprek over het waarnemen en het begrijpen van de eigen klassensituatie. Het doel van het gesprek is om de onderwijsbehoeften van de groep helder te krijgen; wat gun je de kinderen?
  • Afsluitende bijeenkomst met het team, met als thema Zien! en handelen. Dit is een werkmoment waarin de output van de groepsbesprekingen wordt omgezet in een plan van aanpak voor de specifieke groep.

Wil je meer informatie over de implementatie, heb je vragen over jullie implementatie of wil je een afspraak maken? Neem dan contact op met Bert van de Waerdt.

Meer nieuws

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw". 

    • Hermeneutiek en homiletiek bij William Perkins

      “William Perkins (1558 – 1602) staat bekend als de ‘vader’ van het Engelse puritanisme die een enorme invloed heeft op theologie en spiritualiteit in de Engelstalige wereld en in West-Europa. Zijn hermeneutiek is klassiek-calvinistisch,” vertelt prof. Baars over William Perkins.

    • Benjamin over de Master Leren en Innoveren: 'Voor een bredere impact in het onderwijs zorgen'

      Benjamin Wichers (27) is docent Duits op de Jacobus Fruytier Scholengemeenschap in Apeldoorn. Daarnaast volgt hij de Master Leren en Innoveren (MLI), die op Driestar hogeschool wordt gegeven in samenwerking met de CHE en de Viaa.

    • Inschrijving post-hbo Intern begeleider geopend: 'Het gaat niet alleen om kennis, maar ook om jou'

      Ib’er zijn is een prachtig vak! Je denkt en bouwt mee aan het beleid van de school, je ondersteunt en begeleidt je collega’s in het realiseren van goed onderwijs. Zo stimuleer je het leren op je school. Meld je daarom nu aan voor de post hbo-opleiding intern begeleider.

    • Onderzoekscentrum publiceert artikel over samenwerking school en ouders

      ‘Ouders en leraren in het PO vertrouwen elkaar, maar wisselen weinig informatie uit over godsdienstige opvoeding’. Dat is een van de conclusies uit een onderzoek dat door het onderzoekscentrum werd uitgevoerd, met als eerste verantwoordelijke onze voormalige regisseur Nico Broer. Het artikel dat nu is gepubliceerd, doet er uitgebreid verslag van.