APK voor ParnasSys – een jaarlijks abonnement 8 oktober 2015

ParnasSys is een belangrijk hulpmiddel voor jouw onderwijspraktijk. Om je kennis up-to-date te houden is onderhoud nodig. Net als bij auto’s is het goed om jaarlijks een APK uit te laten voeren.

De ontwikkelaars van het programma ParnasSys zitten niet stil. Dat heb je gemerkt. Maandelijks zijn er verbeteringen en uitbreidingen. Je hebt vast niet altijd de tijd of gelegenheid om je in deze aanpassingen te verdiepen. Toch zou het jammer zijn als je belangrijke ontwikkelingen die jou helpen niet zou inzetten, alleen maar omdat je ze niet kent.

Cursus ParnasSys APK

Onze ervaring is dat het de moeite loont om een dagdeel per jaar deel te nemen aan de cursus ParnasSys-APK. Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, je hebt daarmee geëxperimenteerd en je gaat naar huis met nieuw enthousiasme, waarbij je nieuwe kansen ziet om dit toe te passen op je eigen school.
Het is zeer aan te bevelen om als directie én ib’ers samen deze cursus te volgen. De APK-cursussen die we inmiddels bij besturen, samenwerkingsverbanden of ib-netwerken gegeven hebben aan directies en ib’ers, worden als zeer nuttig en waardevol ervaren.

Onderwerpen

Concrete onderwerpen die we tijdens zo’n bijeenkomst behandelen:

  • Het nieuwe ontwikkelingsperspectief (OP) binnen ParnasSys
  • De groepskaart
  • Het ophalen van overzichten via Taken
  • Het ouderportaal
  • De dynamische overzichten
  • ZIEN! – de vernieuwde schermen
  • Het kunnen schrijven in elkaars notities
  • Incidentenregistratie
  • De nieuwe lay-out van het digitale rapport
  • Integraal
  • De resultatenkoppeling met diverse uitgeverijen
  • Ultimview

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Bert van der Mel, onderwijsadviseur, via e-mail of telefonisch: 06-53 14 19 59.

De ParnasSys-APK volgens onze klanten

 "Het monitoren van de onderwijskwaliteit leunt voor een groot deel op het gebruik van het leerlingvolgsysteem ParnasSys. De intensiteit waarmee en de zich steeds ontwikkelende vaardigheid van de sleutelfiguren hebben jaarlijks een soort van centrale regie nodig. Welke vragen, belemmeringen of kansen biedt het systeem in samenhang met de kennis van de mogelijkheden van ParnasSys, wetend dat ook deze software zich steeds verder ontwikkelt. In een poging om gebruik, behoefte en mogelijkheden van tijd tot tijd als het ware te synchroniseren, organiseren we minstens één keer aan het begin van elk schooljaar een update-bijeenkomst. De schoolleiders en intern begeleiders volgen onder leiding van onze vaste ParnasSys-trainer wat wij een ‘APK-bijeenkomst’ noemen. De wensen vanuit de school, de ontwikkelde kennis van en vaardigheid in het gebruik van ParnasSys, maar ook  de mogelijkheden  en ook zeker de 'onvolkomenheden of beperkingen in de software'  worden in de bijeenkomst aan een soort keuring onderworpen. Dit leidt tot het ontdekken van nieuwe of het herontdekken van bestaande mogelijkheden. En wat betreft de ontwikkeling van de software levert het nieuwe input aan de ontwikkelaars van ParnasSys. Deze aanpak hanteren we nu ruim drie jaar en dat leidt tot verbeteringen in onderwijskwaliteit."
Rikus Renting en Carla Sanders van PCOU in Utrecht

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.