Restment en Driestar educatief spelen in op wet sociale veiligheid 13 juli 2015

Scholen helpen hun opdracht voor sociale veiligheid te verwezenlijken. Dat doel hebben Restment en Driestar educatief met het programma ‘Veiligheid en Integriteit’.

Veel scholen hebben in hun missie en visie opgenomen dat zij leerlingen en leraren willen laten werken in een veilige en prettige omgeving. Een goed pedagogisch klimaat op school is daarvoor een voorwaarde. In de nieuwe wet sociale veiligheid verplicht het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap vanaf augustus 2015 dat scholen voor iedere leerling een sociaal veilige leeromgeving waarborgen. De wet schrijft een aantal zaken voor:

  1. Expliciete verantwoordelijkheid voor het voeren van sociaal veiligheidsbeleid;
  2. Verplichte monitoring van de veiligheidsbeleving van leerlingen;
  3. Een persoon aanstellen voor coördinatie van het antipestbeleid en als vast aanspreekpunt voor leerlingen en ouders. 

Veiligheid en onderwijs

Vanwege deze opdracht hebben Driestar educatief en Restment besloten intensief samen te werken in de brede dienstverlening aan scholen in het kader van sociale veiligheid. Bart Volmuller, projectmanager bij Driestar educatief: “Dit levert veel op vanwege de verbinding van expertise op het vlak van veiligheid en onderwijs. Een voorbeeld is dat Restment goed is in het gedetailleerd monitoren van verkeer op sociale media. Driestar educatief heeft veel ervaring in de begeleiding van onderwijsprofessionals en mediawijsheid. Deze samenwerking manifesteert zich op diverse onderwerpen en levert daarom een uniek aanbod op.”
 
Kijk voor meer informatie op www.vi-educatie.nl

Over Restment

Restment heeft vakbekwame mensen met jarenlange ervaring bij politie, brandweer, justitie, en op het gebied van beveiliging. Medewerkers zijn actief op het gebied van consultancy, forensisch- of financieel onderzoek, mediation en scholing en leveren diensten van vertrouwenspersonen. 

Over Driestar educatief

Driestar educatief adviseert en begeleidt scholen voor voortgezet en (speciaal) basisonderwijs, met inspirerend onderwijs en goede zorg als ideaal. Onderwijsadviseurs en orthopedagogen hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van leerlingen, leerkrachten en leidinggevenden.

Meer nieuws

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.

    • Vijf jaar associate degree Pedagogisch Educatief Professional

      Hoera! De associate degree Pedagogisch Educatief Professional (ad-pep) bestaat vijf jaar. Studieleider Evert de Bruin: ‘De afgelopen vijf jaar laten zien dat de opleiding voorziet in een behoefte. Onderwijs en zorg raken steeds meer vervlochten en daarbinnen kan de ad-pepper een mooie rol vervullen.’

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw".