Poëzieweek 29 januari 2015

Deze week is het weer zover: de jaarlijkse poëzieweek.

Het thema van de poëzieweek is: ‘Met zingen is de liefde begonnen’. Op de website van de Poëzieweek staan weer allerlei tips om me poëzie aan de slag te gaan in de klas. Dit jaar zijn er verschillende lessen gratis te downloaden. Voor het voortgezet onderwijs zijn er – heel praktisch – twee versies: geavanceerd en light. Daardoor is er voor niemand een excuus: ga tussen 29 januari en 4 februari aan de slag, ten minste met de lightversie.

Wie écht weinig tijd heeft, gaat meteen naar les 7, met het gedicht ‘antwoordapparaat’ van Joke van Leeuwen als uitgangspunt (p. 34-38  voortgezet onderwijs – light).

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.