ZML spellingleerlijn vernieuwd 26 januari 2015

De CED-groep heeft een vernieuwde leerlijn voor spelling opgesteld. Daarbij zijn de doelen opgesteld en ingedeeld aan de hand van de Citotoetsen (regulier of voor speciale leerlingen). Deze vernieuwde leerlijn is nu beschikbaar in ParnasSys.

Citotoetsen

De leerlijn is opgesteld aan de hand van de categorieën die getoetst worden in de verschillende Citotoetsen. Per spellingcategorie is er één leerdoel opgesteld. Na een aantal categorieën wordt telkens aangegeven welke Citotoets afgenomen kan worden. Door deze indeling weet je precies wanneer je welke categorieën aan moet bieden en wanneer je welke Citotoets af kunt nemen. Deze aanwijzingen voor de toetsen zijn opgenomen als bron bij de leerdoelen.

Ook gebruiken?

Wil je de nieuwe spellingleerlijn voor ZML en VSO ook gebruiken? De leerlijn is beschikbaar als los leerlijnenpakket in de module. Kies bij ‘leerlijnenpakket overnemen’ voor CED ZML-VSO Spelling 2014. Dit leerlijnenpakket kun je naast je eigen leerlijnenpakket gebruiken. Let op: je moet het pakket dan ook koppelen aan de leerlingen. Bij het inplannen in een sublesgroep kun je vervolgens leerdoelen inplannen uit meerdere leerlijnenpakketten.

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.